ITA Airways startowały w 2021 r. z flotą 52 samolotów i planem posiadania 105 maszyn do końca 2025 r. Wszystko wskazuje, że tak się stanie, bo flota linii właśnie dobiła do okrągłej setki, z której 68 samolotów to maszyny nowej generacji.
Odnawianie flotyOd rozpoczęcia działalności
w październiku 2021 r. ITA Airways poczyniły znaczne postępy w
odnowieniu swojej floty. Obecnie jej 68 proc. składa się z samolotów nowej generacji, które przyczyniają się do 25 proc. redukcji zużycia paliwa i emisji CO2. ITA będzie leasingować łącznie 95 nowych samolotów Airbusa z czego 23 odrzutowce będą to samoloty dalekodystansowe, w tym A350-900, oraz 63 samoloty do lotów regionalnych oraz krótko- i średniodystansowych. Przyloty nowych maszyn rozłożono na lata 2022 - 2027, z czego do końca tego roku linia planuje posiadać już 105 maszyn, z czego 75 proc. floty będzie opartej o samoloty nowej generacji.
Obecna flota ITAW skład floty włoskiej linii wchodzi 100 airbusów:
12 A220-100,
13 A220-300, 10 A319, 17 A320,
19 A320neo,
siedem A321neo,
pięć A330-200,
11 A330-900 oraz sześć
A350-900. Włoski przewoźnik czeka na dostawę 22 airbusów: trzech A220-300, 11 A320neo, dwóch A321LR oraz sześciu A330-900neo.
O przewoźniku ITA Airways to narodowy przewoźnik lotniczy Włoch, założony w październiku 2020 r. po upadku Alitalii, długoletniej, ale borykającej się z finansowymi problemami włoskiej linii lotniczej. Oficjalnie znana jako Italia Trasporto Aereo S.p.A., ITA rozpoczęła działalność w październiku 2021 r., przejmując wiele tras i samolotów Alitalii. Chociaż pod względem prawnym jest to odrębny podmiot, ITA Airways czerpie inspirację z kultowej marki Alitalia, przyjmując barwy, które oddają hołd narodowym kolorom Włoch i dziedzictwu lotniczemu. W ubiegłym roku linia informowała, że identyfikacja wizualna ITA została wzbogacona o historyczny element. W biurach i na samolotach pojawia się napis
ITA Airways - Inspired by Alitalia (ITA Airways - Inspirowane Alitalią).
Warto także dodać, że
17 stycznia włoski przewoźnik oficjalnie został nowym członkiem grupy Lufthansa. Transakcja została sfinalizowana we współpracy z włoskim Ministerstwem Gospodarki i Finansów (MEF) i w jej rezultacie Lufthansa Group przejęła 41 proc. udziałów w ITA Airways. Pełna integracja ITA Airways z grupą Lufthansy zajmie co najmniej dwa lata i obejmuje przystąpienie linii do
Star Alliance na początku 2026 r., po tym jak wcześniej opuści SkyTeam. Integracja obejmuje również synchronizację rozkładów lotów z przewoźnikami grupy Lufthansa we Frankfurcie i Monachium oraz wzajemne korzyści dla programów lojalnościowych Volare i Miles & More.